Mit tesz a kézművesek többsége, ha több pénzt akar keresni?
- több vásárba megy (itt a karácsony a nyakunkon, hé!!)
- több fotót tölt fel a Facebookra
- elindítja a Pinterest vagy Instagram oldalát, amit már régóta tervezett
- elkezd az Etsyn is értékesíteni (angolul tudó kézművesek előnyben…)
- javít a fotói minőségén
- rákeres a Google-ben arra, hogyan lehet – lehetőleg ingyen – még jobban népszerűsíteni a termékeit
Az interneten fellelhető, kézműveseknek, művészeknek szóló írások többsége kimerül abban, hogy használd a Pinterestet, legyél jelen az Instagramon, töltsd fel ide meg oda a termékeid FOTÓIT.
Találtál már valaha tanácsot arról, mit ÍRJ a fotók alá? Vagy mit írj a blogodba? Nem? Pedig ez legalább olyan fontos, mint a jó minőségű fotó.
Ha van két teljesen egyforma váza, ugyanolyan a színük, anyaguk, méretük, áruk, melyiket vennéd meg? Azt, amelyikről lehet tudni, hogyan keletkezett, milyen belső indíttatásból tervezte az alkotója, mit akart vele kifejezni, sőt, esetleg milyen fájdalmas vagy kellemes események történtek az életében, amik miatt, vagy amik alatt készítette; vagy pedig azt, amelyikről összesen annyi infót árul el az alkotója, hogy az antik görög minták ihlették. Mindenki azt venné meg, amiről többet tud, nem igaz?
A te termékeidről mennyit tudnak az emberek? Szűkszavúan odavetsz nekik egy mondatot? Szerényen eltitkolod az érzéseidet, nem akarod kiadni magad? Pl. az alábbiakat gondolhatod:
1. “Én nem hiszem, hogy bárkit érdekel, mikor vagy miért fogtam bele egy tárgy elkészítésébe, pláne nem érdekli az embereket a magánéletem, nem vagyok sztár.”
Nem jó hozzáállás! Sose hagyd figyelmen kívül a körülményeidet, tudatosítsd magadban, mi inspirál (a görög mintákon túl). Ha téged nem érdekel, másokat sem fog!
2. “Én nem tudom ezt megfogalmazni, nekem az alkotás ihletből jön, én spontán vagyok. Ez az igazi művészet. Ezt tudatosan nem lehet csinálni.”
Nem igaz! Semmilyen művészet nem történik csak úgy, véletlenül. Ha túllépnél az előítéleteiden és gátlásaidon, és megpróbálnád jobban megérteni magad, akkor jobban el tudnád magyarázni másoknak is a művészetedet. Minél jobban szavakba tudod önteni, miért és hogyan alkotsz, annál többet fogsz tudni eladni! Minél jobban érted a saját alkotói folyamatodat, és minél többféleképp tudsz róla írni és beszélni, annál többen fognak érdeklődni a munkáid iránt.
3. “Én vizuális típus vagyok, nem vagyok a szavak embere, nekem ez nem megy, ne erőltessük.”
Ez valóban igaz a legtöbb kézművesre, de ettől még nem kell belenyugodnod. Ez is egy olyan képesség, ami tanulható, fejleszthető.Miért érdemes belevágni? Hát nézz körül: minél sikeresebb egy művész, annál több információ érhető el róla. A folyamat a legritkább esetben történik úgy, hogy előbb voltak a kommentár nélküli művek, aztán híres lett a művész, és boldogan mesélt a sok érdeklődőnek a folyamatról, ahogyan dolgozik, hanem pont fordítva van: nyílj meg, és mesélj minél gazdagabban arról, ahogyan dolgozol, és jönnek az érdeklődők!
4. “Én írok eleget, nekem az most a fontos, hogy minél nagyobb forgalmat hozzak a blogomra.”
Állj meg egy pillanatra, és gondolkozz! Lehet, hogy elég sokat írsz, de ha már eddig is sok helyen megosztottad a blogod linkjeit, esetleg még reklámoztad is, és nem vagy megelégedve a kapott lájkok és kommentek számával, szerintem legalábbis gondolkodj el azon, hogy jót s jól írsz-e. Mielőtt további energiákat ölsz bele a posztjaid megosztásába, szánj rá időt, és járj utána, hogyan tudnál még jobban írni, új szavakat használni, új témákat feldobni.
A nagy lehetőség, ami előtted is nyitva áll, a következő:
Tudatosítsd magadban, mit miért teszel, miért létezel, mint alkotóművész, és az emberek észrevesznek. Vond be a közönségedet az életedbe, beszélj magasabb szinten arról, hogy kézműves vagy, és akkor izgalmas lesz a blogod. Tanuld meg használni a megfelelő szavakat, fedezd fel a kézműves blogtémák új dimenzióit, gondolkozz nagyban, és nagy is leszel.
Holnap induló “A jó kézműves blog titkai” című cikksorozatunkat itt olvashatod:
Ha nem akarsz lemaradni egyetlen cikkről sem, csatlakozz Kézműves marketing zártkörű klubunkhoz a Facebookon:
>>> Kézműves marketing zártkörű klub
Vagy iratkozz fel ingyenes anyagainkra, többek között 29 oldalas “Professzionális online stratégia kézműveseknek” c. e-book-unkra:
Érdemes ezt kipróbálni!
https://eblog.hu
ingyenes blog teljesen