A sikeres kézműves vállalkozásokban van valami közös. Egyetlen titkos összetevő ami csodát tesz velük, és áttolja őket az első kritikus négy éven. Ami lendületben tartja őket, tálcán hozza az újabb és újabb vevőket, és gondoskodik arról, hogy a vállalkozás fenntartható maradjon. Ha kívülről megnézed az ilyen vállalkozásokat, úgy látod: nem csinálnak semmi különöset. Teszik a dolgukat, kiszolgálják a vásárlóikat. Többet mosolyognak persze, és érthetetlen sokszor, honnan van annyi kreatív ötletük, mitől tudnak olyan frappáns reklámszövegeket írni, és azt meg végképp nem érted, náluk miért van mindig olyan sok elégedett vevő, aki az elégedettségét is előszeretettel fejezi ki, ráadásul nyilvánosan. Persze az ilyennek könnyű, a média is hamar megtalálja, felkapott lesz, és ez mindent megmagyaráz…
Vagy mégse?
Lehet, hogy tett is ezért valamit? Volt egy terve? Egy jó tanácsadója? Vagy egyszerűen csak ráérzett, mit akar a piac?
Gondolkoztál már valaha azon, te hogyan tudnál hasonló sikereket elérni a kézműves termékeiddel?
Van egy közös sikertényező ezekben a történetekben. Valami, ami nélkül úgy érzed, egy helyben toporogsz. Ha nem jönnek a sikerek, ha nincsenek kirívó eredmények, úgy egyre nehezebb dolgozni. Mit tesz ilyenkor az ember? Körülnéz, mit csinál a többi. De a többiek is általában csak vegetálnak, vagy valamit ösztönből eltalálnak, és olyan, mintha most menne nekik. Biztos, hogy őket kell másolni?
Mi van a marketing gurukkal? A sok ingyenes értékesítési tanáccsal, ami kidől az internetről, be a műhelyedbe? Az ember 4 év alatt sok mindent kipróbál, ami rettentő időrabló. Nem is lenne ezzel baj, ha volna eredménye. Talán te is ott tartasz már, hogy rengeteg tanácsot elolvastál, próbálod alkalmazni a marketing eszközöket, amik mind nagyon sokat ígérőek. Nehéznek találod bevezetni őket a saját vállalkozásodban. Igazolva látod azt, amit eddig csak sejtettél: a világon semmi érzéked nincs az eladáshoz és a reklámszöveg íráshoz. Cikinek érzed a Facebookon megosztogatni a képeidet, és fogalmad sincs, miről lehetne olyan blogot írni, ami sokakat érdekel. Nem találsz jó márkanevet és ütős szlogent. Nem szeretnél pénzt fektetni különböző reklámokba, de a helyzet az, hogy egyre szorít az idő. Valamit tenned kell, különben elveszted a lelkesedésed.
Az idő különben is egy aljas dolog, folyton ellened dolgozik. Meg a család és a barátok: sokszor közülük kerülnek ki a “huhogók”, akik addig-addig suttogják a füledbe, hogy ez hülyeség és hagyd abba, amíg aztán tényleg te magad is elhiszed. Pedig egy darabig még hittél magadban, szembementél a többség véleményével, és bele mertél vágni.
Hidd el, nem vagy egyedül. Nagyon sok tehetséges kézműves van, aki a jég hátán is képes megélni, de két dologgal nem bír: az egyik a huhogók tábora, a másik a marketing.
A titkos összetevőről, ami minden bajodra egy személyben orvosság lesz, holnap fellebbentjük a fátylat. Ha csak ezt az egy dolgot megvalósítod, minden könnyebb lesz: a márkanév, a szlogen, a reklámozás, a blogírás, az új vásárlók megtalálása és a huhogók kezelése. Hirtelen érzéked lesz mindenhez, ami marketing. Hm, jó lenne, ugye? 😉
Holnap elárulom. Addig is, kitalálod, vajon mi az? 🙂
Itt eláruljuk:
http://tobbminthobbi.hu
Remélem, még nem késő! 🙂
kiváncsian várom 🙂